Predmetni učitelj, Izobraževalna tehnika

Predmetno specifične kompetence

 

1. Razumevanje in obvladovanje temeljnih naravoslovno – tehniških konceptov in njihova uporaba pri razlagi naravoslovno tehničnih pojavov in dogajanj v okolju.

2. Didaktično oblikovanje vsebin tehnike prilagojenih razvojni stopnji učencev za doseganje učnih ciljev v kurikulumu OŠ in SŠ ter strokovna avtonomnost pri izbiri pristopov, metod, oblik, strategij, didaktičnih sredstev in učnega gradiva.

3. Organizacija učno-vzgojnih oblik dela v šoli in zunaj nje (na taborih,  v šoli v naravi, na strokovnih ekskurzijah, tehniških dnevih, interesnih dejavnostih …) in usposobljenost za učinkovito uporabo didaktičnih metod in učnih pripomočkov.

4. Razvijanje in obvladovanje različnih učnih metod, oblik in strategij dela ter uporaba IKT na različnih področjih tehniškega izobraževanja.

5. Razvijanje praktičnih oblik dela in varna uporaba sodobnih ročnih in strojnih obdelovalnih naprav in tehnologij na različnih materialih (papir, les, kovine, umetne mase, sodobni kompozitni materiali, sodobni inženirski materiali in druga naravna gradiva ter odpadna embalaža).

6. Usposobljenost za načrtovanje, izvedbo in preskus elektronskih vezij ter razumevanje njihovega delovanja.

7. Razumevanje osnov elektrotehnike ter principov delovanja osnovnih električnih strojev in njihove zgradbe.

8. Poznavanje osnovnih energetskih sistemov in njihovega vpliva na okolje ter vpliva tehnike na človekovo življenje.

9. Razumevanje in razčlenitev strojnih elementov v strojih in napravah ter poznavanje delovnih principov in funkcij komponent ter izdelovalnih tehnologij.

10. Razumevanje mehanike in življenjskega cikla izdelka ter pomena upoštevanja vseh udeležencev v njem in izdelovalnih tehnologij v procesu razvoja izdelkov.

11. Poznavanje in razumevanje osnov opisne geometrije in tehničnega risanja ter potrebnih znanj in informacijskih tehnologij za interpretacijo in izdelavo tehničnih risb.

12. Poznavanje materialov v tehniki in razumevanje osnovnih oblikovalnih, obdelovalnih in predelovalnih tehnologij ter usposobljenost za izbiro in uporabo različnih preiskovalnih metod.

13. Poznavanje in razumevanje osnov ekonomike podjetja in tehnoloških sistemov ter vrednotenja strategij učnega dela na področju tehniškega izobraževanja.

14. Izdelava računalniških programov namenjenih podpori delovanja elektronskega vezja ali naprave.

Accessibility