Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru bo skupaj s Fakulteto za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo uspešno zaključila pilotni projekt »Naravoslovno-matematične vsebine pri razvoju digitalnih kompetenc« (2022–2025). Projekt je bil sofinanciran s strani Republike Slovenije in Evropske unije – NextGenerationEU ter se je izvajal v okviru Načrta za okrevanje in odpornost (NOO).

V okviru projekta smo razvili kompetenčni okvir za energetsko pismenost, trajnostnost in zeleni prehod, izvedli 17 delavnic in 3 okrogle mize z več kot 230 udeleženci, pripravili aplikacijo za analizo učnih načrtov, posodobili raziskovalno in didaktično opremo ter oblikovali priporočila za prenovo študijskih programov.

Kot enega izmed ključnih rezultatov projekta smo pripravili tudi dve brošuri, ki povzemata spoznanja in priporočila za nadaljnji razvoj:

📘 Brošura »O projektu«
Predstavlja glavni potek in rezultate projekta, med katerimi izstopajo:

  • krepitev digitalnih, naravoslovnih in trajnostnih kompetenc,
  • razvoj kompetenc algoritmičnega, logičnega in abstraktnega mišljenja,
  • vključevanje trajnostnih vsebin v visokošolske programe,
  • kompetenčni okvir za energetsko pismenost in zeleni prehod,
  • smernice za prenovo učnih enot in inovativne pedagoške pristope.

 

📘 Brošura »Smernice za posodobitev učnih enot«
Prinaša konkretna priporočila za učitelje in načrtovalce študijskih programov, med drugim:

  • vključevanje programiranja, simulacij in modeliranja v različne predmete,
  • več vsebin o trajnostnem razvoju, krožnem gospodarstvu in zelenem prehodu,
  • krepitev algoritmičnega mišljenja z odprtimi nalogami in problemskim učenjem,
  • sodobne pedagoške pristope (obrnjeni pouk, igrifikacija, interdisciplinarno sodelovanje),
  • tesnejše povezovanje z delodajalci ter več prostora za refleksijo in samoevalvacijo študentov.

👉 Brošuri sta dostopni v elektronski obliki tukaj:

Accessibility