Opredelitev temeljnih ciljev programa oz. splošnih in predmetno specifičnih kompetenc

Temeljni cilji programa

Temeljni cilji tretjestopenjskega doktorskega študijskega programa “Ekološke znanosti” so usposobitev doktoranda za vrhunsko samostojno proučevanje zgradbe in delovanje naravnih in antropogeno spremenjenih ekoloških sistemov, sodelovanje pri ekološko pretehtanem načrtovanju njihove rabe ter upravljanja, kakor tudi sodelovanje pri osveščanju in usposabljanju prebivalstva za ekološko celostno razmišljanje in delovanje. Ti cilji obsegajo vrhunsko usposobitev in izobrazbo študentov na znanstvenih področjih avtekologije, ekofiziologije, populacijske ekologije ter delovanje ekosistemov. Kandidat pridobi poglobljena znanja in veščine ter usvoji metode dela za samostojno vrhunsko analizo ekoloških sistemov, njihovo kvalitativno in kvantitativno obravnavo, prepoznavanje in samostojno raziskovanje aktualnih ekoloških problemov ter se usposobi za kreativno sodelovanje pri planiranju ekološko pretehtanega, trajnostnega družbenega razvoja. Usposobi se za (so)načrtovanje sanacije habitatov in ekosistemov kot sestavin bivalnega, delovnega in gospodarskega okolja sodobne družbe, na temelju uveljavljanja naravnih ekoloških zakonitosti. Zaradi izrazite interdisciplinarnosti in odprtih študijskih kombinacij se doktorand specializirano usposobi za vrhunsko znanstvenoraziskovalno delo ter aplikacijo pridobljenega znanja na izbranem segmentu ekologije. Doktorand tretjestopenjskega programa “Ekološke znanosti” je usposobljen za vključevanje v različne aplikativne interdisciplinarne programe in projekte s področja bioloških ter biotehniških ved in znanosti, zlasti agronomije, krajinske arhitekture, gozdarstva in deloma komunalnih ter biomedicinskih ved. Interdisciplinarno povezovanje na tehniškem, zdravstvenem, ekonomskem, pravnem in drugih nenaravoslovnih področjih je potrebno in družbeno koristno zaradi prenosa ekoloških spoznanj v celotno družbeno življenje, s čimer se zmanjšajo tveganja za ekološko neustrezno in s tem najpogosteje tudi ekonomsko škodljivo delovanje. Absolvent programa se usposobi za aktivno sodelovanje pri celostno usklajenem delovanju družbene skupnosti.

Splošne kompetence:

  • Usposobljenost za vrhunsko znanstvenoraziskovalno delo s samostojnim razvijanjem novega znanja
  • Usposobljenost za samostojno ter skupinsko reševanje najzahtevnejših znanstvenih problemov ter za odkrivanje novih rešitev
  • Usposobljenost za uporabo in ustvarjanje novih znanstvenoraziskovalnih metod v predvidenih, novih in spremenjenih okoliščinah
  • Usposobljenost za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov
  • Usposobljenost za vodenje znanstvenoraziskovalnih projektov
  • sposobljenost za samostojno komuniciranje v mednarodnem znanstvenem okolju, vključujoč prezentacije in publiciranje izsledkov lastnega raziskovalnega dela
  • Razvijanje samostojnih kritičnih pogledov in etičnih refleksij na področjih življenja sodobne družbe, nanašajočih se na sodobne znanstvenoraziskovalne ter aplikativne probleme razvoj kritične in analitične presoje

Predmetno specifične kompetence:

  • Vrhunsko razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov s področja ekologije ter ekološko zasnovanih aplikacij na področjih varovanju narave ter okolja
  • Usposobljenost za uporabo vrhunskih znanj na posameznih ozko specifičnih področjih ekologije in aplikativnih področjih
  • Usposobljenost za samostojno ter skupinsko reševanje najzahtevnejših problemov na specifičnih področjih ekologije in aplikativnih področjih z uporabo znanih ter z odkrivanjem in s prilagajanjem novih rešitev v domačem in mednarodnem okolju
  • Usposobljenost za vrhunsko znanstvenoraziskovalno delo na specifičnih področjih ekologije in aplikativnih področjih ter za samostojno razvijanje novega znanja in inovativnosti
  • Usposobljenost za uporabo, ustvarjanje novih ter prirejanje obstoječih ekoloških znanstvenoraziskovalnih metod v predvidenih, novih in spremenjenih okoliščinah
  • Usposobljenost za vodenje znanstvenoraziskovalnih projektov na področju ekologije in aplikativnih področjih
  • Vrhunska usposobljenost za samostojno in skupinsko iskanje ter ustvarjanje novih virov znanja na specifičnih znanstvenih področjih ekologije in sorodnih področjih
  • Vrhunska usposobljenost za samostojno in timsko prenašanje znanja za reševanje aktualnih specifičnih ekoloških problemov v delovna okolja, kjer je to znanje potrebno
  • Razvijanje kritičnih pogledov in etičnih refleksij na področjih življenja sodobne družbe, nanašajočih se na znanstvenoraziskovalne ter aplikativne probleme na področju ekologije, varovanja narave, varovanja okolja ter sorodnih področjih

Predmetno-specifične kompetence, pridobljene s programom, so vezane tudi na konkretno usmeritev študenta v širokem razponu izbirnih predmetov. Takšne specialne usmeritve so npr. populacijska ekologija sesalcev, citologija in histologija členonožcev z ekološkega vidika, toksikologija ipd. Te kompetence je mogoče natančno določiti šele na osnovi dispozicije doktorske naloge.

Accessibility