Opredelitev temeljnih ciljev programa

Opredelitev temeljnih ciljev programa oz. splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc

Temeljni cilji programa

Računalništvo sodi v informacijski dobi, v kateri živimo, med pomembnejša znanstvena področja. Za konkurenčen razvoj EU je potrebno posebej razvijati vede s področja naravoslovja in matematike. Vpliv računalništva sega v vse veje znanstveno raziskovalnih disciplin, ki zaznamujejo današnji čas. Dodiplomski program Izobraževalno računalništvo oblikuje temelje za nadaljnje kvalitetno izobraževanje učiteljev računalništva in drugih strokovnjakov z računalniškimi znanji.

Cilj programa je, da diplomant pridobi osnovna znanja s področja računalništva in tista znanja s področja pedagoških, psiholoških in didaktičnih ved, ki so pomembna za nadaljevanje študija na 2. bolonjski stopnji ali morebitno zaposlitev po zaključeni 1. stopnji. Diplomant tega programa pridobi tudi znanja s področja naravoslovno-matematičnih ved. Sistem izbirnih predmetov študentu omogoča, da pridobi tudi specifična znanja v skladu s svojimi načrti za kasnejši študij oziroma zaposlitev. Diploma študentu omogoča zaposlitev v ustanovah, organizacijah in podjetjih, ki potrebujejo strokovnjake s kombinacijo znanja računalništva za področje izobraževanja ter psihološko-pedagoških ved, npr. kot laborant ali demonstrator, skrbnik računalniške opreme ter različne možnosti študija na 2. stopnji.

Splošne kompetence, ki se pridobijo s programom

  • Sposobnost analitičnega mišljenja in razumevanja zahtevnejših sistemov, ki omogočajo diplomantu vključevanje v različne interdisciplinarne skupine.
  • Splošna razgledanost in sposobnost komuniciranja ter timskega dela s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij.
  • Zmožnost sodelovanja v raziskovalno-razvojnih projektih, namenjenih izboljševanju kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela.
  • Avtonomnost, (samo)kritičnost, samoiniciativnost in prizadevanje za kakovost pri lastnem strokovnem delu.
  • Načrtovanje lastnega profesionalnega razvoja, sledenje sodobnim dosežkom ved, pomembnih za svoje poklicno delovanje ter kritično in premišljeno vključevanje novih spoznanj v svoje delo.
  • Reševanje strokovnih in delovnih problemov z iskanjem virov znanja in uporabo znanstvenih metod.
  • Suvereno sporazumevanje na strokovnem področju.
  • Zmožnost samoizobraževanja in upravljanja z viri v vsaj enem tujem jeziku.
  • Zmožnost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju in v vsakdanjih življenjskih situacijah.
  • Zmožnost učinkovitega načrtovanja in samokontrole izvajanja lastnih aktivnosti.
  • Odprtost in občutljivost za ljudi in različne socialne situacije.
  • Spoštovanje različnosti in posameznikovih kulturnih, nazorskih in etičnih vrednot.

Predmetnospecifične kompetence, ki se pridobijo s programom

  • Razumevanje in poznavanje ključnih pojmov, dejstev, teoretičnih in praktičnih konceptov s področja računalništva.
  • Poznavanje in ustrezno izbiranje orodij za kvalitetno izvedbo dela s področja računalniških sistemov ter uporabniške programske opreme.
  • Posredovanje lastnega razumevanja računalniških konceptov in postopkov.
  • Razumevanje in poznavanje osnovnih strategij pri računalniškem reševanju problemov.
  • Poznavanje in uporaba izobraževalno specifičnih vsebin povezanih s področjem računalništva in informatike.
  • Prepoznavanje in kvalitetno delo z različnimi oblikami podatkov in informacij.
  • Razumevanje in reševanje osnovnih računalniških problemov na kvalitativnem in kvantitativnem nivoju.
  • Uporabiti pristope naravoslovnega mišljenja za kvantitativno obravnavo problemov v naravi, okolju in družbi.
  • Ovrednotenje rezultatov lastnega dela na področju računalniškega izobraževanja.
  • Uporaba ustreznih psiholoških, pedagoških in didaktičnih pristopov pri podajanju znanja drugim osebam.
Accessibility