Opredelitev temeljnih ciljev programa oz. splošnih in predmetnospecifičnih kompetenc

Temeljni cilji programa

Temeljni cilj programa je, da diplomant poleg temeljnih fizikalnih znanj pridobi še osnovna znanja s področja analize in strukture dinamičnih sistemov ter razumevanja kompleksnih sistemov v naravi in družbi na osnovi relativno preprostih fizikalnih osnov. Cilj je dati diplomantu osnovno znanje na aplikativnih področjih, ki se nato v celoti razvijejo na študiju druge stopnje: analiza dinamike kompleksnih sistemov in ekonofizika, računalniška fizika, biofizika in okoljska fizika. Te usmeritve so v skladu z aktualnimi potrebami trga in vizijo razvoja potreb v prihodnosti. Pomemben cilj je, da diplomant pridobi sposobnost logičnega razmišljanja, prepoznavanja problemov in pristopov k njihovemu reševanju ter da je sposoben opravljati delo ob podpori sodobnih komunikacijskih, informacijskih in računalniških sistemov.
Vsaka učna enota ima določene cilje, ki jih študent pri predmetu pridobi. Doseganje ciljev se preverja s pisnimi in ustnimi izpiti, preizkusom praktičnih znanj, zagovori seminarskih nalog, predstavitvami samostojnega dela (problemsko učenje), pri laboratorijskem delu pa z zagovori dnevnikov vaj, sproti pa se preverja tudi ustreznost izvedbe laboratorijskega dela.

Splošne kompetence, ki se pridobijo s programom

  • sposobnost sistemskega mišljenja, ki omogoča diplomantu vključevanje v interdisciplinarne skupine za obravnavo kompleksnih sistemov na različnih področjih v naravoslovju, bančništvu, zavarovalništvu, reševanju okoljskih problemov,
  • sposobnost analize kompleksnih sistemov, ki je osnova za razumevanje delovanja sistemov v naravi, okolju in družbi,
  • poznavanje strukture in delovanja fizikalnih sistemov ter aplikacija teh znanj na druga področja,
  • sposobnost uporabe znanja v praksi,
  • reševanje strokovnih in delovnih problemov z iskanjem virov znanja in uporabo znanstvenih metod,
  • kooperativnost in delo v skupini.

Predmetnospecifične kompetence, ki se pridobijo s programom

  • poznavanje in razumevanje fizikalnih sistemov,
  • poznavanje in razumevanje temeljnih fizikalnih konceptov in njihova uporaba pri razlagi naravnih pojavov in dogajanj v okolju,
  • poznavanje povezanosti fizikalnih sistemov z drugimi sistemi v naravi in družbi,
  • razumevanje in reševanje osnovnih fizikalnih problemov na kvalitativnem in kvantitativnem nivoju,
  • uporabiti pristope naravoslovnega mišljenja za kvantitativno obravnavo problemov v naravi, okolju in družbi,
  • usposobljenost za varno terensko in laboratorijsko eksperimentiranje, sposobnost ocene nevarnosti dela, poznavanje varnostnih predpisov in ravnanje v skladu z njimi,
  • prikaz in interpretacija eksperimentalnih podatkov in njihova povezava s teorijo, ocena natančnosti izmerjenih količin,
  • razvijanje računskih spretnosti za reševanje problemov in sposobnost ocene reda velikosti in enot rezultatov,
  • sposobnost vključevanja v projektno, skupinsko in laboratorijsko delo,
  • načrtovanje projektnega, skupinskega in laboratorijskega dela,povezovanje makroskopske in mikroskopske razlage pojavov,
  • poznavanje in razumevanje vpliva fizike na razvoj tehnike in tehnologije,
  • osnovno razumevanje okoljske problematike in pomen fizike pri preprečevanju ter zmanjševanju onesnaženja.
Accessibility